Še najbolj privlačna se zdi ideja motorja, ki bi imel vgrajen samodejni menjalnik, s katerim bi se navor ustrezno porazdelil oziroma reguliral tako, da bi bila obremenitev verižnika in verige najmanjša. Na trgu je na to temo že nekaj rešitev (Enviolo Harmony, NuVinci, Bosch eShift…), ki dobro sodelujejo s prenosnimi sistemi Enviolo, Rohloff in Shimano, najnovejšo pridobitev na to temo pa je prikazal francoski Valeo in z njo menda že prepričal 14 proizvajalcev električnih koles.
Pri Valeovi rešitvi gre za sedemstopenjski prilagodljivi menjalnik, razvit v sodelovanju s podjetjem Effigear, ki lahko prestavi v manj kot desetinki sekunde, zadnje kolo pa ne poganja preko verige ampak karbonskega jermena. Menjalnik je vgrajen v isto ohišje kot 48-voltni elektromotor, proizvede pa ki lahko »zdravih« 130 Nm navora. Za primerjavo, Boschev motor Performance Line CX, ki velja za enega najmočnejših, doseže najvišjo vrednost 85 Nm. Da bi zadostili evropskim predpisom, bo končna izhodna moč, kljub temu, da je motor zmožen kilovata ali celo več, verjetno omejena na 250 W, največja hitrost pomoči pa bo iz enakih razlogov 25 km/h.

Proizvajalci bodo v motor lahko vgrajevali tudi dodatne funkcije, kot je recimo vključujejo regenerativno zaviranje, pospeševanje, vzvratna prestava, blokada pedal proti kraji, enako pa velja tudi za krmilne armaturne enote, ki bodo lahko Valeove, lahko pa jih bodo proizvajalci izdelovali tudi sami. Enota je na prvi pogled videti nekoliko okrona, a testi kažejo, da je izredno zanesljiva in dovolj robustna tudi za zahtevno uporabo.
Kot smo zapisali, se je za Valeovo rešitev do zdaj odločilo 14 podjetij, med katerimi so tudi zveneča imena, kot na primer La Manufacture Française du Cycle (preko blagovne znamke Sunn), Ateliers HeritageBike, VUF Bikes, Cycleurope in FUELL. Proizvodnja naj bi se pričela že letos maja, do leta 2024 pa naj bi proizvodnja znašala že 100.000 enot letno.

Kaj pa cena? Ta zaenkrat še ni znana, skoraj zagotovo, pa ne bo nizka. Električna kolesa že tako ali tako niso ravno poceni, rešitve s samodejni mi menjalniki pa sploh ne. Enviolova recimo stane krepko več kot 3000 €. Je lahko Valeova integrirana rešitev kaj cenejša? Upajmo…
Vir: Valeo