Protihrupne ograje - služijo svojemu namenu?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 18. 04. 2025 05:31:00, Kategorija: Avto tech

Avtoceste, tudi naše, so na mnogih mestih ob dane s protihrupnimi ograjami. So te res dobra rešitev?

Protihrupne ograje - služijo svojemu namenu?
Avtoceste so udoben in hiter način potovanja, so pa dokaj neprijetne ljudem, ki stanujejo v bližini. Zato se tam, kjer so avtoceste blizu naseljem, postavljajo protihrupne ograje. Toda ali so te res učinkovite? Opravljajo svoje delo tako, kot morajo? Obstajajo kakšne alternative?

Teoretično so protihrupne ograje smiselne. Če med avtocesto in prostorom ob njej postavimo velik betonski zid, bo ta vsekakor zadušil nekaj zvoka, ki prihaja od motorjev predvsem pa izpod koles vozil, ki dirjajo mimo. A akustiki opozarjajo, da zadeva deluje le zelo blizu zidu, že na razdalji okoli 100 metrov (pri ograji višine 5 m), pa nima nobenega vpliva a več. Razen tega pa je hrup odvisen še od marsičesa drugega.

Vir: Wisconsin DOT

Je mogoče kaj narediti? Je. Ena od rešitev so ograje, izdelane iz materiala, ki zvoka ne odbija ampak ga absorbira. Te ograje so seveda dražje od klasičnih, a svoje delo tudi bolje opravljajo. Druga rešitev je uporaba »tišjih« asfaltov pri gradnji avtocest. Mogoče se sliši nenavadno, toda vrsta in kakovost asfalta še kako vpliva hrup v okolici. Celo bolj kot zvoki motorjev. V spodnjem videu lahko slišite razliko med različnimi vrstami asfalta.

Tretja rešitev, ki je lahko samostojna ali pa kot dopolnilo protihrupnim ograjam pa je ta, ki prihaja iz Nizozemske. Imenuje se 4Silence, gre pa za posebne robnike, ki se postavijo ob rob avtocest, njihova naloga pa je preusmerjanje zvoka navzgor, s čemer se lahko hrup, še preden doseže protihrupno ograjo, zmanjša tudi za polovico. Robniki po delovanju nekoliko spominjajo na Panovo piščal, le da ne piskajo ampak preusmerjajo zvok. Več si lahko ogledate v spodnjem videu.

Vir: Undark, 4Silence, grafikon Wisconsin DOT

preberite še to

Avto tech
Protihrupne ograje - služijo svojemu namenu?

Protihrupne ograje - služijo svojemu namenu?

Avtoceste, tudi naše, so na mnogih mestih ob dane s protihrupnimi ograjami. So te res dobra reši...

Avto tech
Dovolj je minuta »zvočne začimbe«

Dovolj je minuta »zvočne začimbe«

Zanimivo zdravilo proti potovalni slabosti

Avto tech
Mobilne javne hiše?

Mobilne javne hiše?

Avtonomni avtomobili bodo marsikaj spremenili. .. Tudi tovrstne storitve...

Avto tech
Kaj za vraga?

Kaj za vraga?

Zakaj si Ford želi v svoja električna vozila vgraditi lažni ročni menjalnik?

Avto tech
So nižje hitrosti res prava rešitev?

So nižje hitrosti res prava rešitev?

Mnoga mesta želijo zmanjšati število nesreč, v katerih so udeleženi kolesarji in pešci, z...

Avto tech
Prerojeni ikoni

Prerojeni ikoni

Promocijska vsebina
Spoznajte Toyota Hilux Hybrid 48V in GR Sport II

Avto tech
Čakanje namesto kazni

Čakanje namesto kazni

V Estoniji boste zaradi prehitre vožnje morali na obvezno čakanje

Avto tech
Bo to vaš prvi električni avto?

Bo to vaš prvi električni avto?

Promocijska vsebina
Novi električni ...

Avto tech
Varnostni pasovi prepovedani

Varnostni pasovi prepovedani

Na tej 26 km dolgi cesti ne smete voziti med 25 in 40 km/h in ne smete biti pripeti…

Avto tech
Zaviranje z motorjem ni škodljivo

Zaviranje z motorjem ni škodljivo

Vam je kdo rekel, da zaviranje z motorjem ni dobro, saj se s tem avtomobil uničuje? No – ni res. Zakaj?

Avto tech
Bolje vidni prometni znaki

Bolje vidni prometni znaki

Prometnih znakov je toliko, da jih včasih sploh ne zaznamo več. Je potrebna sprememba?

Avto tech
Do 260 km/h v štirih sekundah... z vodo...

Do 260 km/h v štirih sekundah... z vodo...

Tale tricikel poganja čisto navadna voda, ki ga do 100 km/h požene v 0,55 sekunde.