Čakanje namesto kazni

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 31. 03. 2025 05:07:00, Kategorija: Avto tech

V Estoniji boste zaradi prehitre vožnje morali na obvezno čakanje

Čakanje namesto kazni
Študije so pokazale, da prometne nesreče zaradi prehitre vožnje vsako leto zahtevajo več kot milijon življenj po vsem svetu. To velja tudi za evropske države s strogo prometno zakonodajo. Zato vlade krepijo prizadevanja za večjo ozaveščenost o prometu in boljši nadzor nad prometom. Če bi povprečno hitrost v Evropi zmanjšali za en kilometer na uro, bi to po študiji Evropskega sveta za varnost prometa rešilo 2100 življenj.

Tega se seveda zavedajo tudi v Estoniji, kjer v zadnjih desetih letih, tako kot marsikje drugje, s tradicionalnimi načini kaznovanja (denarne kazni, »točke«) niso uspeli doseči občutnejšega zmanjšanja števila prometnih nesreč s telesnimi poškodbami. Zato so se odločili ubrati drugačno pot. K sodelovanju so povabili strokovnjake s področja prometa, socialne antropologije, družbenega vedenja in še česa in analizirali, zakaj vozniki sploh prehitro vozijo. Ugotovili so, da v večini primerov ne gre za objestnost, alkohol, hvalisanje ali raztresenost ampak preprosta želja kar najhitreje priti od točke A do točke B. Voznikom je torej najpomembnejši čas. Je tega mogoče uporabiti kot »kazen«?

Odločili so se za eksperiment. Na avtocestnem odseku avtoceste med mestoma Rabela in Talin, kjer je najvišja dovoljena hitrost 90 km/h, so prometni policisti prehitre voznike preusmerjali na posebne »time-out postaje«, kjer so jim ponudili dve možnosti – plačilo denarne kazni ali pa prisilno čakanje, ki je trajalo od 45 do 60 minut, odvisno od tega, za koliko je voznik prekoračili omejitev hitrosti. V času trajanja eksperimenta so ulovili 400 prehitrih voznikov, od katerih se je 57 % odločilo čakati. Hitrost teh voznikov je bila spremljana tudi po tem, ko so zapustili »čakalnico«, da bi ugotovili ali skušajo vozniki izgubljeni čas nadomestiti. Meritve hitrosti po treh in devetih kilometrih so pokazale, da ni tako, saj se je velika večina držala omejitev.

Ideja se zdi genialno preprosta, a seveda ni brez izzivov. Analiza je pokazala, da bi tak način, polege ustrezne spremembe prometne zakonodaje, zahteval bistveno večje število policistov, česar pa si Estonija, podobno kot mnoge druge države, ne more privoščiti. Rešitev je torej potrebno iskati v avtomatizaciji, ki pa prav tako ni brez izzivov - recimo kako zagotoviti, da bo nekdo dejansko čakal tako dolgo, kot mora. A projekt je še na začetku in izzivi so tu, da se rešujejo…

Vir: OPSI, slika je simbolična

preberite še to

Avto tech
Čakanje namesto kazni

Čakanje namesto kazni

V Estoniji boste zaradi prehitre vožnje morali na obvezno čakanje

Avto tech
Bo to vaš prvi električni avto?

Bo to vaš prvi električni avto?

Promocijska vsebina
Novi električni ...

Avto tech
Varnostni pasovi prepovedani

Varnostni pasovi prepovedani

Na tej 26 km dolgi cesti ne smete voziti med 25 in 40 km/h in ne smete biti pripeti…

Avto tech
Zaviranje z motorjem ni škodljivo

Zaviranje z motorjem ni škodljivo

Vam je kdo rekel, da zaviranje z motorjem ni dobro, saj se s tem avtomobil uničuje? No – ni res. Zakaj?

Avto tech
Bolje vidni prometni znaki

Bolje vidni prometni znaki

Prometnih znakov je toliko, da jih včasih sploh ne zaznamo več. Je potrebna sprememba?

Avto tech
Do 260 km/h v štirih sekundah... z vodo...

Do 260 km/h v štirih sekundah... z vodo...

Tale tricikel poganja čisto navadna voda, ki ga do 100 km/h požene v 0,55 sekunde.

Avto tech
Bolj zelena električna vozila...

Bolj zelena električna vozila...

Grafenov oksid je vsestranski nanomaterial, ki se uporablja v različnih panogah, vključno z električnimi vozil...

Avto tech
Snežne verige kar del kolesa? Zakaj pa ne…

Snežne verige kar del kolesa? Zakaj pa ne…

Nič več mokrih kolen, razmočenih čevljev ali zmrzujočih prstov.

Avto tech
Vsa čast Henryju!

Vsa čast Henryju!

Če ga ne bi bilo, bi jo voznica precej huje odnesla…

Avto tech
Ko tekmujejo - križišča

Ko tekmujejo - križišča

Nekdo je opravil simulacijo 30 različnih vrst križišč z namenom ugotavljanja pretočnosti. Vse skupaj je...

Avto tech
So prihodnost mestnega prometa tekoči trakovi?

So prihodnost mestnega prometa tekoči trakovi?

Kar zdaj najdemo več ali manj le na letališčih, bi lahko bil začetek mest brez avtomobilov.

Avto tech
Čudne nesreče

Čudne nesreče

Tako so videti prometne nesreče, če se jim odstrani enega od udeležencev.