Fordov dizajn je povsem elektronski in naj bi posnemal občutek prestavljanja pri vozilih z notranjim izgorevanjem. Vendar gre za več kot le to. Patent prikazuje ročico, ki lahko posnema različne vzorce ročnega menjalnika – denimo zaporedno prestavljanje gor/dol ali klasični šeststopenjski vzorec v obliki črke H. V prijavi je omenjena tudi »virtualna pot«, kar nakazuje, da bi se ti vzorci lahko spreminjali programsko, brez fizičnih omejitev. Pri običajnem avtomobilu z motorjem na notranje izgorevanje je prestavna ročica nameščena nad menjalni tunel in mehansko povezana z menjalnikom. Tu pa je povezana le s številnimi aktuatorji, ki jih nadzoruje elektronski krmilnik moči, sama ročica pa je nameščena na dvignjenem delu tal.
Patent pojasnjuje, da ta funkcija »uravnava pretok električne energije iz baterijskega sklopa, nadzira hitrost motorjev in navor, ki ga vsak motor proizvaja.« Če bi sistem omogočal elektronsko spreminjanje vzorca prestavljanja, bi to lahko pomenilo možnost prilagoditve na šest ali celo sedem prestav. Zanimivo!

Ford želi uporabiti tudi haptične povratne informacije za posnemanje fizičnega občutka prestavljanja, da bi dodatno izboljšal izkušnjo. To bi lahko vključevalo občutek različnih vrst menjalnikov – od gladkih kabelskih sistemov do bolj klasičnih mehanskih povezav.
Naprava naj bi omogočala programabilen upor, občutek pri prestavljanju in celo rahle vibracije – vse to pa bi lahko nastavljali preko infozabavnega sistema v vozilu, podobno kot Applove sledilne ploščice na MacBookih, ki posnemajo klik.
Ford navaja, da bi lahko ta sistem uporabljali v baterijskih električnih vozilih (BEV), priključnih hibridih (PHEV), običajnih hibridih in celo v vozilih s pogonom na vodikove gorivne celice. To pomeni, da naj bi bila tehnologija dovolj vsestranska, da zadosti željam redkih voznikov, ki si še vedno želijo občutka ročne vožnje.
Čeprav vse skupaj zveni kot prvoaprilska šala, ideja o simuliranih ročnih menjalnikih pri električnih vozilih ni povsem nova. Toyota je že leta 2022 razvijala podoben koncept z navideznim sklopko opremljenim sistemom, ki je posnemal ročno prestavljanje z uravnavanjem navora. Tudi Hyundai se je lotil podobnega pristopa pri modelu Ioniq 5 N, ki ima simulirane obvolanske prestavne ročice za občutek vožnje z bencinskim motorjem.

Električna vozila se namreč odzivajo hipno – ob pritisku na pedal pospešijo takoj. Na primer, Ford Mustang Mach-E pospeši od 0 do 97 km/h (60 mph) v zgolj 3,3 sekunde – hitreje od večine športnih vozil z motorji na notranje izgorevanje, celo od slavnega Porscheja 911.
A tisto, česar električnim vozilom primanjkuje, je vključenost voznika. So tiha, moč pa ostaja skoraj nespremenjena pri višjih hitrostih, zaradi česar so dolge vožnje dolgočasne. In ravno ta problem poskuša Ford rešiti s svojim lažnim ročnim sistemom – vsaj zdi se tako.
Trenutno Ford prodaja dva električna modela: F-150 Lightning in Mustang Mach-E. Ni jasno, ali bo ta tehnologija kdaj zares zaživela v proizvodnji, a če bo, bo vožnji z električnimi vozili zagotovo vdihnila nekaj nujno potrebne živahnosti.
Čeprav neradi to priznamo – ko bo napočil dan, ko bodo motorji z notranjim izgorevanjem šli v pozabo, bi si raje izbrali lažni občutek prestavljanja kot pa popolno odsotnost tega občutka. Konec koncev si želimo svojim otrokom pokazati, kako smo včasih vozili, mar ne?
Vir: Free Patents Online