In kako izgleda ta ogromna avtomatizirana operacija? V nadzornem centru v bližini pristanišča ljudje spremljajo in na daljavo upravljajo vozila ter dvigalke prek velikih zaslonov, ki prikazujejo digitalni dvojček objekta. Med temi vozili so tudi hitronapajajoča se električna avtomatizirana vodena vozila (automated guided vehicles - AGV), ki se premikajo po terminalu in samodejno prevažajo kontejnerje na svojih ploščatih šasijah (vsako lahko prevaža do dva kontejnerja dolžine 6,1 metra ali en kontejner dolžine 12,2 metra) s hitrostjo do 25 kilometrov na uro.

Flota vozil v pristanišču Tuas trenutno vključuje več kot 200 takšnih AGV-jev, ki uporabljajo RFID za komunikacijo z vgrajenimi oddajniki pod tlemi in v realnem času sporočajo svojo lokacijo za natančno pozicioniranje ter preprečevanje trkov. Po poročanju Fumike Sato iz Nikkei Asia je bilo med nedavnim ogledom mega pristanišča skoraj nemogoče opaziti človeškega delavca med številnimi rumenimi AGV-ji brez voznika, ki so opravljali svoje naloge.
AGV-ji delujejo prek centralnega sistema za upravljanje voznega parka in lahko obratujejo do 6 ur s samo 20-minutnim polnjenjem. Ta vozila imajo tako imenovano »vedno vključeno« komunikacijsko zasnovo, kar pomeni, da ostanejo povezani in jih je mogoče varno nadzorovati tudi v primeru okvare nekaterih omrežnih sistemov v pristanišču.
Singapurska pomorska in pristaniška uprava bo v bližnji prihodnosti obratovanje pristanišča Tuas dodatno digitalizirala s »sistemom upravljanja ladijskega prometa naslednje generacije«, ki bo s pomočjo umetne inteligence in satelitov v realnem času spremljal promet v terminalu. PSA Singapore, ki upravlja pristanišče, načrtuje razširitev flote AGV-jev z dodatnimi 200 vozili, ko se bo objekt bližal dokončanju.

Elektrificirana oprema in vozila bodo po ocenah pripomogla k zmanjšanju emisij ogljikovega dioksida v pristanišču za približno 50 odstotkov v primerjavi s trenutnimi stroji na dizelski pogon. Objekt bo uporabljal tudi sistem za upravljanje pametnega omrežja ter stavbe, ki bodo zahtevale skoraj 60 odstotkov manj električne energije kot primerljivo veliki objekti, hkrati pa bodo proizvajale sončno energijo, da dosežejo neto ničelno porabo.
Celotno pristanišče Singapurja je leta 2024 obdelalo 41,12 milijona kontejnerjev ekvivalentnih 6,1-metrskim enotam (TEU). To je nekoliko manj od neverjetnih 50 milijonov letnih TEU-jev v Šanghaju. Ko bo pristanišče Tuas dokončano, bo to številko preseglo za kar nekaj, saj bo letno obdelalo 65 milijonov TEU-jev na enem samem terminalu.
Vir: PSA Singapore