Pristanišče (skoraj) brez ljudi

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 6. 03. 2025 05:19:00, Kategorija: Trendi

Največje avtomatizirano pristanišče bo letno obravnavalo 65 milijonov kontejnerjev

Pristanišče (skoraj) brez ljudi
Projekt za upravljanje največjega avtomatiziranega pristanišča na svetu, ki so se ga lotili v Singapurju, lepo napreduje. Mega pristanišče Tuas je od začetka obratovanja septembra 2022 uspešno »obdelalo« 10 milijonov kontejnerjev, pričakuje pa se, da bo ta številka v 40. letih tega stoletja narasla na osupljivih 65 milijonov kontejnerjev letno, ko bo štirifazni razvoj dokončan. Mejnik 10 milijonov je pomemben dosežek, saj preizkuša tehnologijo, ki naj bi v prihodnosti združila vsa singapurska pristanišča v eno obratovalno enoto, kar naj bi zmanjšalo medterminalne prevoze in izpuste toplogrednih plinov iz pristanišča.

In kako izgleda ta ogromna avtomatizirana operacija? V nadzornem centru v bližini pristanišča ljudje spremljajo in na daljavo upravljajo vozila ter dvigalke prek velikih zaslonov, ki prikazujejo digitalni dvojček objekta. Med temi vozili so tudi hitronapajajoča se električna avtomatizirana vodena vozila (automated guided vehicles  - AGV), ki se premikajo po terminalu in samodejno prevažajo kontejnerje na svojih ploščatih šasijah (vsako lahko prevaža do dva kontejnerja dolžine 6,1 metra ali en kontejner dolžine 12,2 metra) s hitrostjo do 25 kilometrov na uro.

Flota vozil v pristanišču Tuas trenutno vključuje več kot 200 takšnih AGV-jev, ki uporabljajo RFID za komunikacijo z vgrajenimi oddajniki pod tlemi in v realnem času sporočajo svojo lokacijo za natančno pozicioniranje ter preprečevanje trkov. Po poročanju Fumike Sato iz Nikkei Asia je bilo med nedavnim ogledom mega pristanišča skoraj nemogoče opaziti človeškega delavca med številnimi rumenimi AGV-ji brez voznika, ki so opravljali svoje naloge.

AGV-ji delujejo prek centralnega sistema za upravljanje voznega parka in lahko obratujejo do 6 ur s samo 20-minutnim polnjenjem. Ta vozila imajo tako imenovano »vedno vključeno« komunikacijsko zasnovo, kar pomeni, da ostanejo povezani in jih je mogoče varno nadzorovati tudi v primeru okvare nekaterih omrežnih sistemov v pristanišču.

Singapurska pomorska in pristaniška uprava bo v bližnji prihodnosti obratovanje pristanišča Tuas dodatno digitalizirala s »sistemom upravljanja ladijskega prometa naslednje generacije«, ki bo s pomočjo umetne inteligence in satelitov v realnem času spremljal promet v terminalu. PSA Singapore, ki upravlja pristanišče, načrtuje razširitev flote AGV-jev z dodatnimi 200 vozili, ko se bo objekt bližal dokončanju.

Elektrificirana oprema in vozila bodo po ocenah pripomogla k zmanjšanju emisij ogljikovega dioksida v pristanišču za približno 50 odstotkov v primerjavi s trenutnimi stroji na dizelski pogon. Objekt bo uporabljal tudi sistem za upravljanje pametnega omrežja ter stavbe, ki bodo zahtevale skoraj 60 odstotkov manj električne energije kot primerljivo veliki objekti, hkrati pa bodo proizvajale sončno energijo, da dosežejo neto ničelno porabo.

Celotno pristanišče Singapurja je leta 2024 obdelalo 41,12 milijona kontejnerjev ekvivalentnih 6,1-metrskim enotam (TEU). To je nekoliko manj od neverjetnih 50 milijonov letnih TEU-jev v Šanghaju. Ko bo pristanišče Tuas dokončano, bo to številko preseglo za kar nekaj, saj bo letno obdelalo 65 milijonov TEU-jev na enem samem terminalu.

Vir: PSA Singapore

preberite še to

Trendi
Je organsko res okolju bolj prijazno?

Je organsko res okolju bolj prijazno?

Organska pridelava hrane dejansko dviguje količino toplogrednih plinov v ozračju.

Trendi
Zaporniška statistika

Zaporniška statistika

Glede na število zaprtih ljudi smo kar nizko na lestvici…

Trendi
Bi sojo lahko nadomestil bob?

Bi sojo lahko nadomestil bob?

Soja je sicer do neke mere lahko nadomestek mesa, njena okoljska prijaznost pa je zelo vprašljiva...

Trendi
Ljubezen je v zraku - vas, ki ne mara Viagre

Ljubezen je v zraku - vas, ki ne mara Viagre

Vaščani irske vasi Ringaskiddy se pritožujejo, da dim iz bližnje tovarne, kjer izdelujejo Viagro, povzr...

Trendi
Potence so logične... razen ene...

Potence so logične... razen ene...

Kako lahko nekaj damo na ničto potenco in dobimo - ena?

Trendi
Možgane sicer znamo simulirati…

Možgane sicer znamo simulirati…

… a na svetu ga ni računalnika, na katerem bi ta simulacija lahko tekla.

Trendi
Pristanišče (skoraj) brez ljudi

Pristanišče (skoraj) brez ljudi

Največje avtomatizirano pristanišče bo letno obravnavalo 65 milijonov kontejnerjev

Trendi
Izdal jo je - DNK pasjega kakca...

Izdal jo je - DNK pasjega kakca...

Če v Španiji ne pobiraš paskih iztrebkov, te najdejo, tako ali drugače…

Trendi
Navidezna resničnost proti paranoji

Navidezna resničnost proti paranoji

Sistemi navidezne resničnosti niso, kot se včasih zdi, le več ali manj ponesrečeni poskusi izboljšanja ...

Trendi
Temu se reče energetska samozadostnost

Temu se reče energetska samozadostnost

Samozadostna lesena hiša v obliki skednja proizvede dvakrat več energije, kot jo potrebuje

Trendi
Kdo je najboljši voznik F1?

Kdo je najboljši voznik F1?

Vas zanima, kateri je najboljši voznik F1 vseh časov? Ayrton Senna! Tako pravi »najbolj relevantn...

Trendi
Konec kratkovidnosti

Konec kratkovidnosti

Pametna očala, ki, če jih nosite 60-90 minut na dan, menda ozdravijo kratkovidnost.