Japonski oblikovalec Naoki Hirota je izdelal prav posebno
etiketo za predpakirano meso, ki ga kupujemo v trgovinah. Etiketa je v obliki peščene ure, narejena pa je tako, da
reagira z amonijakom, ki se sprošča ob staranju mesa. Ko raven amonijaka preseže dovoljeno vrednost, se etiketa na mestu, kjer je
črtna koda, obarva v modro do te mere, da je
skener na blagajni ne more več prebrati. In posledično kupec takšnega mesa ne more kupiti. »Barvanje« etikete poteka postopno, tako da kupec točno ve, katero meso je res sveže – če so modre pike le v zgornjem delu »peščene ure«, amonijaka ni, torej je meso sveže, če so modre pike na sredini, je meso še uporabno, ni pa najbolj sveže, če pa je pokvarjeno, pa je obarvan spodnji del ure.
Ideja je vsekakor dobra in bi jo veljalo uporabiti. Pa ne ker zato, ker kupce (pa tudi trgovce) opozarja pred pokvarjenim blagom, ampak tudi zato, ker preprečuje morebitno ponovno pakiranje starega mesa in prodajo kot svežega.
Vir:
Packaging Connections