Bodo tovorne ladje kmalu »kajtale«

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 15. 10. 2024 05:24:00, Kategorija: Trendi

Zmaj, ki vleče ladjo, bi lahko za 20 odstotkov znižal porabo goriva in emisij.

Bodo tovorne ladje kmalu »kajtale«
Ladijski tovorni promet je eden večjih porabnikov fosilnih goriv in s tem seveda eden večjih onesnaževalcev okolja. Da bi težavo vsaj nekoliko omilili, se je do zdaj pojavilo že kar nekaj idej, od pogona na vodik ali amonijak, pa do ideje tovorne jadrnice, o kateri smo pisali že pred časom. Najnovejši in menda dokaj realen in cenovno ugoden poskus zmanjšanja emisij je zdaj predstavilo francosko podjetje Airseas. Imenuje se Seawing, gre pa za 1000 m2 velikega zmaja, ki vleče ladjo in s tem zmanjša porabo goriva za okoli 20 odstotkov.

Celoten sistem, je oziroma bo mogoče namestiti na več ali manj katerokoli ladjo in to v le dveh dneh. Ko je Seawing enkrat nameščen, njegova uporaba poteka nekako takole: ko navigacijski sistem ladje pokaže, da so vremenske razmere ustrezne, se jadro oziroma zmaj na posebnem vozičku iz skladišča pripelje do posebnega jambora, od koder se samodejno dvigne v zrak, da zajame veter. Ko je zmaj enkrat »poln«, se na jeklenicah dvigne na višino okoli 300 metrov, kjer pihajo močnejši vetrovi. Tam prične krožiti v obliki osmic s hitrostjo okoli 100 km/h, vse skupaj pa upravlja krmilni sistem, ki je hkrati povezan tudi z navigacijskim sistemom, kar mu omogoča sprotno prilagajanje smeri ladje glede na vetrovne pogoje tako, da se pri tem ne vpliva na čas prihoda na cilj.

Prvi testni sistem Seawing so pred dobrim letom namestili na 154 metrov dolgo ladjo Ville de Bordeaux, ki jo ima v najemu Airbus za prevoz velikih delov letal iz različnih proizvodnih obratov v Toulouse, kjer jih dokončno sestavijo. V tej prvi fazi je bil na ladjo nameščen zmaj velikosti 250 m2 in menda se je zelo dobro izkazal kar zadeva klasično vleko brez »osmic«. Te bodo menda pričeli testirati decembra, bodo obstoječe jadro nadomestili z načrtovanim velikosti 1000 m2.

Koliko stane vpeljava sistema ta trenutek še ni znano, a glede na porabo goriva tovornih ladij bi se lahko investicija povrnila precej hitro. Študija iz leta 2009 je pokazala, da tovorne ladje  zmogljivosti 8000 TEU (TEU je kratica za Twenty-foot Equivalent Unit in je enota za označevanje zmogljivosti kontejnerskih ladij in kontejnerskih terminalov, v praksi pa pomeni, koliko 6,1 metrov dolgih (20 čevljev) in 2,44 metra širokih kontejnerjev lahko prepelje ladja) porabi okoli 225 ton goriva dnevno, kar je res dosti in 20-odstotni prihranek bi pomenil veliko tako glede stroškov kot onesaževanja.

Vir: Airseas

preberite še to

Trendi
Je to način?

Je to način?

Herbicidi okolju niso najbolj prijazni, zato si ljudje izmišljajo druge načine boja proti plevelu. Je t...

Trendi
Štorklja je »poslala« račun

Štorklja je »poslala« račun

Poljski okoljevarstveniki so s sledilnikom GPS sledili štorklji, dobili pa telefonski račun za skoraj 2...

Trendi
Zvočni svetilnik proti pticam

Zvočni svetilnik proti pticam

Vetrne turbine so lahko nevarne za ptice. S to tehnologijo naj bi tega bilo konec.

Trendi
Največji kofetarji so…

Največji kofetarji so…

Slovenci smo na seznamu največjih porabnikov kave na osebo visoko, a smo napram Fincem pravi amaterji…

Trendi
Tovornjak – dvorana za zabave

Tovornjak – dvorana za zabave

Inovativni tovornjaki, ki se pretvorijo v dvorane za do 200 ljudi.

Trendi
Tudi dinozavri so imeli popke

Tudi dinozavri so imeli popke

Znanstveniki odkrili prvi znani fosilizirani »popek« dinozavra...

Trendi
Sanje marsikaterega Slovenca

Sanje marsikaterega Slovenca

Ko iz pipe namesto vode priteče - vino…

Trendi
Ljudje pa res nasedejo na marsikaj

Ljudje pa res nasedejo na marsikaj

Indijski par zaslužil milijone s »časovno napravo«, ki naj bil uporabnika pomladila za 20 let.

Trendi
Temna resnica o TikToku in mladih

Temna resnica o TikToku in mladih

Dokumenti razkrivajo nevarnosti za duševno zdravje mladih.

Trendi
Bodo tovorne ladje kmalu »kajtale«

Bodo tovorne ladje kmalu »kajtale«

Zmaj, ki vleče ladjo, bi lahko za 20 odstotkov znižal porabo goriva in emisij.

Trendi
Le še mesec dni do GAME CHANGER LJUBLJANA 2.0

Le še mesec dni do GAME CHANGER LJUBLJANA 2.0

Promocijska vsebina
Zagotovite si sv...

Trendi
Včasih ne gre drugače...

Včasih ne gre drugače...

Kako je videti, ko strokovnjaki razstrelijo 1000-kilogramski ostanek iz 2. svetovne vojne...