Tako so jih zaganjali

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 3. 01. 2025 06:31:00, Kategorija: Avto tech

V devetdesetih letih je zagon dirkalnika Formule 1 trajal – več ur…

Tako so jih zaganjali
Ko hočemo s svojim avtomobilom na pot, sedemo vanj in obrnemo ključ ali pritisnemo gumb. No v Formuli 1 zadeve niso tako preproste. Zadnje čase je šla tehnologija seveda naprej, a še v devetdesetih je bil zagon izredno zapleten in kompleksen postopek. Od časa, ko je ekipa prispela na dirkališče pa do prvega zagona motorja dirkalnika je običajno preteklo od ene in pol do dve in pol uri, odvisno od vremena, zunanje temperature in še česa. Zakaj?

Motorji, ki se uporabljajo v F1 so izredno zmogljivi, a ker gre za delovanje pri velikih obremenitvah in visokih vrtljajih, je potrebno biti zelo pazljiv. Da bi se kar najbolj zmanjšala obraba je motorje pred zagonom potrebno segreti na ustrezno temperaturo. To poteka preko »zunajtelesnega obtoka«, kjer avtomobilski hladilni sistem priključijo na grelnik, ki skozenj poganja segreto hladilno tekočino. Ko je motor segret na najmanj 50 stopinj, gretje izključijo, hladilni sistem odzračijo in priključijo nazaj na avtomobilski obtok. Nato motor nekajkrat ročno zavrtijo, da se komponente ustrezno naoljijo, priključi in odzrači se hidravlika, preveri delovanje sklopke, menjalnika, plina in izvede še kup drugih postopkov. Ko je vse tako, kot je treba, ko je motor avtomobila na ustrezni temperaturi, vsi tlaki takšni, kot morajo biti, se avtomobil zažene s pomočjo zunanjega zaganjalnika.

Kako je bilo vse skupaj videti v praksi, si lahko ogeldate v spodnjem videu…

Vir: YouTube

preberite še to

Avto tech
Tako so jih zaganjali

Tako so jih zaganjali

V devetdesetih letih je zagon dirkalnika Formule 1 trajal – več ur…

Avto tech
Do zdaj že 185 »obritih« tovornjakov

Do zdaj že 185 »obritih« tovornjakov

Most, ki že trinajst let »brije« tovorna vozila.

Avto tech
Tudi svetnik mu ni pomagal

Tudi svetnik mu ni pomagal

Proti neprevidnosti in nerodnosti ne pomagajo niti svetniki. Tudi če jih nosite na hrbtu.

Avto tech
»Ko bi le poslušala moža!«

»Ko bi le poslušala moža!«

Zakaj se nikoli, ampak res nikoli, ne smete voziti z nogami na armaturni plošči.

Avto tech
Bodo rotacijski motorji doživeli preporod?

Bodo rotacijski motorji doživeli preporod?

Kompaktni Wanklov motor z izjemnim razmerjem med močjo in težo

Avto tech
Če zgori bencinska črpalka, je bencin še na voljo?
Avto tech
Kako pa je to preživel?

Kako pa je to preživel?

Voznik tega avtomobila je imel vso srečo, ki obstaja na svetu…

Avto tech
So krive lutke?

So krive lutke?

Ali ženske pogosteje umirajo v prometnih nesrečah zaradi – napačnih lutk?

Avto tech
Najboljše iz obeh svetov

Najboljše iz obeh svetov

Promocijska vsebina
Novi priključni...

Avto tech
S katerim organom pa ta razmišlja?

S katerim organom pa ta razmišlja?

Električni skiroji so sicer zanimiv način prevoza, a vsemogoči niso…

Avto tech
Je to baterijska revolucija, ki smo jo čakali?

Je to baterijska revolucija, ki smo jo čakali?

Litij-žveplo – je to prihodnost avtomobilske baterijske tehnologije ali še en »modni krik&l...

Avto tech
Hitrejše postavljanje in odstranjevanje zapor

Hitrejše postavljanje in odstranjevanje zapor

Namesto ročnega postavljanja stožcev bi naši darsovci lahko omislili kaj takega.