Nov motorni cikel

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 22. 09. 2017 04:40:00, Kategorija: Avto tech

Kaj ponuja novi VW-jev motorni cikel ali kako lahko majhna sprememba pusti opazne posledice.

Nov motorni cikel
Volkswagen je pred kratkim razkril nov tip izgorevalnega cikla turbopolnjenih bencinskih motorjev, ki naj bi opazno povečal njihovo učinkovitost. Proces se imenuje B-cikel ali Budackov cikel, po inženirju Ralfu Budacku, ki si ga je izmislil, vgradili pa so ga v dvolitrski motor EA888, ki poganja novega Tiguana. In kako zadeva deluje? V svoji osnovi precej preprosto.

B-cikel je pravzaprav le malce predelana ideja tako imenovanega Atkinsonovega izgorevalnega cikla pri turbopolnjenih oziroma Millerjevega pri običajnih. Osnovna ideja Atkinsonovega cikla je, da se sesalni ventil zapre nekoliko prej v kompresijskem taktu, ideja Budackovega cikla pa v hitrejšem zapiranju ventila v sesalnem taktu. Posledica tega je, povedano zelo preprosto, da je kompresijsko razmerje nižje kot raztezno, saj valjem ni potrebno stiskati tako velike količine zraka, kar pomeni lažje delo pri kompresiji. Lažje delo pa vedno pomeni manjšo porabo.

A že logika nam pove, da če v motor spustimo manj mešanice goriva in zraka, bo ta dal od sebe manj moči. To je res, zato je način namenjen recimo vožnji po avtocesti, kjer se hitrost ne spreminja veliko in zato ne potrebujemo neke posebne moči. Ko pa moč potrebujemo, nastopi rešitev obliki spremenljivega odmika odmične gredi, ki poskrbi, da se ventili bolj podrejo in so tudi odpreti dlje, kar seveda pomeni povečanje zmogljivosti.

In kakšen je dejanski prihranek? VW trdi, da dvolitrski motor lahko nudi zmogljivost 1,8-litrskega, po porabi meri z 1,4 ali 1,5-litrskim. 

Če vas zadeva zanima malce podrobneje, si lahko ogledate spodnji video, jer je Budackov oziroma B-cikel dokaj lepo in nazorno razložen.



Vir: Road & Track

preberite še to

Avto tech
Ročna zavora ima svoj namen...

Ročna zavora ima svoj namen...

...eden je recimo preprečevanje česa takega...

Avto tech
Malce preveč »momenta«...

Malce preveč »momenta«...

Kako popraviti zvito gred krmila? Tako vsekakor ne…

Avto tech
Je šlo na potep

Je šlo na potep

Kolesu tovornjaka je bilo dovolj monotonih potovanj s »težkimi bremeni na hrbtu«… In je &sc...

Avto tech
Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Ford je pred časom vložil patentno prijavo za tehnologijo, ki nevtralizira vonj novega avtomobila.

Avto tech
Bi zaupali svojo varnost umetni inteligenci?

Bi zaupali svojo varnost umetni inteligenci?

Pametna motoristična čelada, ki s pomočjo umetne inteligence odpravlja mrtve kote.

Avto tech
5 sekund do skoraj 500 km/h... po cesti...

5 sekund do skoraj 500 km/h... po cesti...

Avtomobil (če mu lahko tako reče), ki 400 metrov prevozi v petih sekundah in doseže skoraj 500 km/h.

Avto tech
Kdo je pravi krivec?

Kdo je pravi krivec?

Nesreča, v kateri je Lamborghini dobil »brco v rit«, ni takšna, kot je videti na prvi pogle...

Avto tech
Tako so jih zaganjali

Tako so jih zaganjali

V devetdesetih letih je zagon dirkalnika Formule 1 trajal – več ur…

Avto tech
Do zdaj že 185 »obritih« tovornjakov

Do zdaj že 185 »obritih« tovornjakov

Most, ki že trinajst let »brije« tovorna vozila.

Avto tech
Tudi svetnik mu ni pomagal

Tudi svetnik mu ni pomagal

Proti neprevidnosti in nerodnosti ne pomagajo niti svetniki. Tudi če jih nosite na hrbtu.

Avto tech
»Ko bi le poslušala moža!«

»Ko bi le poslušala moža!«

Zakaj se nikoli, ampak res nikoli, ne smete voziti z nogami na armaturni plošči.

Avto tech
Bodo rotacijski motorji doživeli preporod?

Bodo rotacijski motorji doživeli preporod?

Kompaktni Wanklov motor z izjemnim razmerjem med močjo in težo