Podjetje Pi-Pop že dlje časa išče drugačno pot za bolj čisto in trajnostno vožnjo z mestnim kolesom. V zadnjih dveh letih so izdali tri generacije električnih koles brez baterij, ukvarjali pa so se tudi z zasnovo kompaktnega sistema za električna kolesa brez verige. Zadnja, tretja generacija superkondenzatorskega kolesa je bila izdelana sredi leta 2023, napram prejšnji različici pa vključuje izboljšave v obliki senzorja navora, vzmetnih vilic in posodobljenega nabora komponent.
In kaj je na tej ideji tako posebnega? To, da električno kolo namesto baterijskega paketa, ki se polni s priključitvijo na omrežje, energijo pridobiva med vožnjo po ravnem terenu, med spusti po klancih in preko regenerativnega zaviranja, shranjuje pa jo v superkondenzatorje, shranjene v škatlah na zadnjem prtljažniku. Podjetje trdi, da na ravnih odsekih kolesar ni »kaznovan« z občutno težjim pedaliranjem, med vožnjo navzdol in med zaviranjem pa polnjena seveda sploh ne opazi. Shranjena električna energija se samodejno prične sproščati, ko kolesar začne vrteti pedala v klanec, za lajšanje vzpona pa zagotavlja do 250 W električne pomoči pri pedaliranju. Celoten postopek polnjenja/praznjenja se med vzponi, spusti in ravninami izvaja samodejno, za kar skrbijo ustrezni senzorji.
Prva potencialna prednost, ki pride na misel ob odstranitvi baterije iz zasnove električnega kolesa, je manjša teža in prostornina, vendar Pi-Pop ne omenja prihranka pri teži in kolo s težo 21,7 kg zagotovo ne bo osvojilo nobene nagrade »najlažji na svetu«. Tudi dolge škatle superkondenzatorjev niso videti nič bolj elegantne od sodobnih baterijskih paketov. Zato pri Pi-Popu poudarjajo druge prednosti. Recimo to, da superkondenzatorji ne potrebujejo občutljivih materialov, ki se uporabljajo pri proizvodnji litijevih baterij, saj so izdelani iz osnovnih materialov, kot so aluminij, ogljik, celuloza in polimeri. Ali pa to, da superkondenzatorji trajajo dlje kot baterije, saj je njihova življenjska doba ocenjena na 10 do 15 let, velik del materiala pa je po izteku življenjske dobe mogoče reciklirati.
Pi-Pop jasno opozarja, da ima njegov sistem nekaj omejitev. Ker superkondenzatorji hranijo le majhne količine energije, te seveda ne bo na voljo pri daljših vzponih. Pravijo, da je poln kondenzator kolesarju sposoben pomagati na okoli 500 metrov dolgem 10-odstotnem klancu, kaj več pa ne. Za čez Vršič torej ne bo, za vožnjo po mestu pa vsekakor.
Tretja generacija električnega kolesa Pi-Pop s superkondenzatorji se prodaja za 2.690 €. Podjetje na svojem sedežu v Orleansu v Franciji trenutno izdela okoli 1000 koles na mesec, dobavni rok pa je od enega do treh tednov.
Vir: Pi-Pop