Vozniki rallyja zavirajo z levo nogo...

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 19. 11. 2024 05:49:00, Kategorija: Avto tech

V avtošoli so vas učili, da je leva noga namenjena izključno sklopki. A če vozite rally, to ne velja, saj tam z levo nogo predvsem – zavirate.

Vozniki rallyja zavirajo z levo nogo...
Zaviranje z levo nogo je nekakšna "črna magija" avtomobilskega sveta. Če se malo zanimate za avtomobilsko tematiko, ste verjetno o tem že slišali, a tega (pametno od vas) niste preizkusili in niti ne veste, kdaj in kje bi vam prišlo prav. In zadeva je dejansko prava umetnost.

Človek bi mislil, da gre pri zaviranju le za to, da se zmanjša hitrost vozila. A ni tako. Gre tudi za nadzorovanje razporeditve teže vozila. Z zaviranjem se namreč poveča sila na prednje pnevmatike, torej tiste, preko katerih ga usmerjamo, kar vozilu daje večjo stabilnost, posebej na ledenih ali kako drugače drsečih podlagah. Zadeva je v praksi videti prav nenavadno. V spodnjem filmu se recimo vidi, da voznik večkrat hkrati pritiska plin in zavoro, kar je nam, ki se vsak dan vozimo po običajnih cestah z običajno hitrostjo, v bistvu nepojmljivo, njemu pa pripomore, da s to tehniko progo prevozi sekundo hitreje kot brez nje.

Zaviranje z levo nogo sicer uporabljajo tudi nekateri dirkači izven rallyja, predvsem za to, da zmanjšajo čas med spuščanjem plina in pritiskom na zavoro, a v normalnih okoliščinah, posebej sedaj, ko so dirkalni avtomobili že zelo napredovali, tudi tam tega več ni.

Se vam zdi, da bi vam levonožno zaviranje ležalo? Je precej težje, kot se zdi. Če postopka niste navajeni, boste skoraj zagotovo kar nekaj časa hodili po sklopki, preden se boste navadili na zavoro. A stvar je vsekakor zanimiva, le pazite, kaj delate in ne krivite nas, če boste zleteli s ceste. Mi smo vam le postregli z informacijo.


Vir: Road & Track

preberite še to

Avto tech
In mi se pritožujemo!

In mi se pritožujemo!

Vsaka zima na cestah pusti udarne luknje, nad katerimi bentimo. In kaj naj rečejo tile Američani?

Avto tech
Bog ni dober voznik

Bog ni dober voznik

Ženska je pri več kot 190 km/h spustila volan in vožnjo prepustila bogu

Avto tech
Avantura brez meja

Avantura brez meja

Promocijska vsebina
Vse, kar si želi...

Avto tech
Ozimnica...

Ozimnica...

Za težave z avtomobilom so lahko krivi tudi – orehi.

Avto tech
Vozniki rallyja zavirajo z levo nogo...

Vozniki rallyja zavirajo z levo nogo...

V avtošoli so vas učili, da je leva noga namenjena izključno sklopki. A če vozite rally, to ne velja, s...

Avto tech
Bi si takega voznika želeli na cesti?

Bi si takega voznika želeli na cesti?

Je lahko nekdo dober in varen voznik, če »pade« teorijo 157-krat?

Avto tech
Servis? Ne, zavarovalnica!

Servis? Ne, zavarovalnica!

Nadomestno vozilo iz naslova avtomobilske odgovornosti je dolžna zagotoviti zavarovalnica

Avto tech
Strašljiv »udeleženec« jutranje konice...

Strašljiv »udeleženec« jutranje konice...

Takšnega »vozila« si vsekakor ne želimo srečati v jutranji prometni konici.

Avto tech
Tile pa divjajo!

Tile pa divjajo!

Vas zanima, kako je videti tekma svetovnega pokala v dirkanju – polžev? Takole.

Avto tech
Ostanite na suhem! Prvi (delujoč) brisalec za motoristične vizirje!

Ostanite na suhem! Prvi (delujoč) brisalec za motoristične vizirje!

Naj vam dež ne pokvari vožnje: Bikerguard, obvezen pripomoček za vsakega motorista! In še slovenski je&...

Avto tech
»Izrinil me je, baraba!«

»Izrinil me je, baraba!«

Ne, ni... stric je le malo zadremal…

Avto tech
48-valjna pošast

48-valjna pošast

Whitelockov 48-valjni »Tinker Toy« je bil izdelan, da bi ustavil naraščajočo »oborože...