So nižje hitrosti res prava rešitev?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 31. 05. 2024 05:29:00, Kategorija: Avto tech

Mnoga mesta želijo zmanjšati število nesreč, v katerih so udeleženi kolesarji in pešci, z zmanjšanjem dovoljene hitrosti. A rešitev očitno ni dobra, saj se lahko število žrtev celo poveča.

So nižje hitrosti res prava rešitev?
Pešci in kolesarji so vsekakor najbolj ranljivi udeleženci v prometu, saj jih, razen tu in tam kakšne kolesarske čelade, ne ščiti popolnoma nič, zato se lahko poškodujejo že ob relativno nizki hitrosti avtomobila, ki trči v njih (ali oni vanj). Zato je zelo pomembno, da so pešci in kolesarji na eni strani dobro vidni, na drugi strani pa morajo avtomobili imeti možnost čim hitrejšega ustavljanja. In kako se lahko avtomobil hitro ustavi? Če vozi počasi. In zato imamo v večjih mestih dovoljene hitrosti avtomobilov precej drastično omejene ali pa so ceste posejane s hitrostnimi ovirami. Če vozimo s 30 km/h se lahko ustavimo bistveno hitreje kot pri 50 km/h, mar ne? Sliši se logično. Toda ali takšna logika res deluje? V praksi niti ne.

Najprej cestne ovire. Te načeloma res znižujejo hitrosti vozil, ki vozijo čeznje, težava pa je v tem, ker pospeševanje in zaviranje povzroča večje emisije ogljikovega dioksida in porabo goriva, s čemer se ekološko osveščeni seveda ne strinjajo najbolj. Tu in tam kakšna ovira je seveda v redu, prepogoste pa ne.

Kaj pa omejitve hitrosti? V Veliki Britaniji so pred časom izvedli raziskavo in ugotovili, da kar 81 odstotkov voznikov ne upošteva omejitve hitrosti na 30 km/h in predvidevamo, da je ta odstotek podoben tudi pri nas. A to še ni najhujše – v nekaterih primerih se je celo izkazalo, da so večje omejitve celo povečale število mrtvih in težje poškodovanih pešcev in kolesarjev. Kako pa to?

Na cesti niso težava le vozniki motornih vozil, svoj del krivde nosijo tudi pešci in kolesarji. Ti namreč postanejo precej manj previdni če vedo, da na nekem delu velja recimo omejitev na 30 km/h, kot pa če velja klasičnih 50 km/h. A na žalost je tako, da lahko pride do hude ali celo smrtne poškodbe tudi v primeru, ko pešec stopi pred avtomobil, ki vozi s 30 km/h ali manj. In če sedaj to neprevidnost pešcev in kolesarjev kombiniramo z ignoranco voznikov motornih vozil, dobimo dober recept za nesreče.

Kaj torej narediti? Odgovora pravzaprav ne pozna še nihče. Lahko umetna inteligenca in napredni senzorji v vozilih kaj pomagajo? Malo že. A pri neprevidnih voznikih, pešcih in kolesarjih to vsekakor ni dovolj. Je res edina rešitev le popolna ločitev med enimi in drugimi? Očitno. ▪

preberite še to

Avto tech
Do 260 km/h v štirih sekundah... z vodo...

Do 260 km/h v štirih sekundah... z vodo...

Tale tricikel poganja čisto navadna voda, ki ga do 100 km/h požene v 0,55 sekunde.

Avto tech
Bolj zelena električna vozila...

Bolj zelena električna vozila...

Grafenov oksid je vsestranski nanomaterial, ki se uporablja v različnih panogah, vključno z električnimi vozil...

Avto tech
Snežne verige kar del kolesa? Zakaj pa ne…

Snežne verige kar del kolesa? Zakaj pa ne…

Nič več mokrih kolen, razmočenih čevljev ali zmrzujočih prstov.

Avto tech
Vsa čast Henryju!

Vsa čast Henryju!

Če ga ne bi bilo, bi jo voznica precej huje odnesla…

Avto tech
Ko tekmujejo - križišča

Ko tekmujejo - križišča

Nekdo je opravil simulacijo 30 različnih vrst križišč z namenom ugotavljanja pretočnosti. Vse skupaj je...

Avto tech
So prihodnost mestnega prometa tekoči trakovi?

So prihodnost mestnega prometa tekoči trakovi?

Kar zdaj najdemo več ali manj le na letališčih, bi lahko bil začetek mest brez avtomobilov.

Avto tech
Čudne nesreče

Čudne nesreče

Tako so videti prometne nesreče, če se jim odstrani enega od udeležencev.

Avto tech
Renault 5 E-Tech electric

Renault 5 E-Tech electric

Promocijska vsebina
Od klasike do prihodnosti električne mobilnosti.

Avto tech
Ne tako majhna, pa vendar zelo okretna

Ne tako majhna, pa vendar zelo okretna

Bi tole idejo počitniške prikolice iz leta 1974 veljalo obuditi?

Avto tech
Je rumena prekratka?

Je rumena prekratka?

Se tudi vam zgodi, da na semaforju niste prepričani ali naj zavirate ali pospešite?

Avto tech
Je širjenje avtocest res potrebno?

Je širjenje avtocest res potrebno?

Ponekod se je izkazalo, da jih je celo bolje odstraniti...

Avto tech
Dušik ali zrak?

Dušik ali zrak?

Nekateri avtomobilske pnevmatike namesto z zrakom polnijo z dušikom. Zakaj? Zato!