Poslavlja se ikona

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 14. 09. 2018 04:08:00, Kategorija: Avto tech

Po sedmih desetletjih in treh generacijah je Volkswagnov Hrošč dokončno mrtev.

Poslavlja se ikona
Zdaj pa je menda dokončno konec – Volkswagen je napovedal, da julijem prihodnje leto dokončno ukinja proizvodnjo avtomobila, ki ga, poleg Fordovega modela T, Minija in Spačka, vsekakor lahko označimo za eno največjih ikon v zgodovini avtomobilizma. Gre seveda za Hrošča. Novica pravzaprav ni nova, saj jo je VW sporočil že julija, novo pa je to, da sedaj vemo, da bo »labodjespevni« model nekoliko spremenjena različica modela VW Beetle Final Edition iz leta 2010.

VW Hrošč (Käfer) je prvič pripeljal na ceste leta 1938 v Nemčiji, zamišljen je bil kot ekonomičen družinski avtomobil za prevoz do petih potnikov. Imel je 25 konjskih moči, njegova najvišja hitrost pa je bila 100 km/h. Avtomobil so najprej izdelovali  dobro leto, nato je sledil premor zaradi vojne, proizvodnja Volkswagna tipa 1, kot se je imenoval, pa se je nadaljevala spet po letu 1945. Avtomobil je bil tako priljubljen, da so ga, seveda z izboljšavami, kljub temu pa v več ali manj enaki obliki izdelovali vse do leta 1997, ko je na trg prišel New Beetle, Novi Hrošč. Ta je imel, za razliko od »klasike«, motor in pogon spredaj, na voljo je bil z motorji od 1,4 do 3,2 litra ter od 75 pa vse do 225 konjskimi močmi. Leta 2011 je nato sledil Volkswagen Beetle (A5) oziroma Hrošč (A5), ki je imel prav tako prednji pogon in motor spredaj, na voljo pa je bil z motorji od 1,2 litra in 105 konjskimi močmi naprej.

In sedaj bo vsega konec. Zakaj? Razlog najverjetneje tiči v tem, da je s tem, ko je postal »dober«, postal nezanimiv. Se spomnite Herbieja? Ta svoje vloge v filmu ni dobil zato, ker bi bil kakšna nizkoležeča, aerodinamična in konjev polna zverina ampak zato, ker je bil na eni strani simpatično smešen, motorno šibak, na drugi strani pa poceni in tak, da so ga ljudje lahko in radi »šraufali«.

Kaj pa novi Hrošči? Ti so dobri. A dobrih avtomobilov je dosti. Starši iščejo varne avtomobile za svoje otroke, družine pa avtomobile, ki preprosto delujejo. In takšnih »dobrih« je na trgu kolikor hočete. A Hrošč nikoli ni veljal le za »dobrega«. Bil je boljši in hkrati tudi slabši. Bil je avtomobil s karakterjem, ki ga je z Novim modelom izgubil, Novi Novi model (A5) pa ga ni uspel vrniti. Prihodnost se očitno imenuje električni I.D. Buzz in ne več bencinski Hrošč. Bo električna različica kdaj dosegla tak status ikone kot je bencinska? Dvomimo, saj bo do takrat, ko bo avtomobil na trgu, na njem že kopica drugih električnih avtomobilov vseh velikostnih in cenovnih razredov. Škoda.

Torej, Hrošč, počivaj v miru, bil si legenda.

preberite še to

Avto tech
Najboljše iz obeh svetov

Najboljše iz obeh svetov

Promocijska vsebina
Novi priključni...

Avto tech
S katerim organom pa ta razmišlja?

S katerim organom pa ta razmišlja?

Električni skiroji so sicer zanimiv način prevoza, a vsemogoči niso…

Avto tech
Je to baterijska revolucija, ki smo jo čakali?

Je to baterijska revolucija, ki smo jo čakali?

Litij-žveplo – je to prihodnost avtomobilske baterijske tehnologije ali še en »modni krik&l...

Avto tech
Hitrejše postavljanje in odstranjevanje zapor

Hitrejše postavljanje in odstranjevanje zapor

Namesto ročnega postavljanja stožcev bi naši darsovci lahko omislili kaj takega.

Avto tech
In mi se pritožujemo!

In mi se pritožujemo!

Vsaka zima na cestah pusti udarne luknje, nad katerimi bentimo. In kaj naj rečejo tile Američani?

Avto tech
Bog ni dober voznik

Bog ni dober voznik

Ženska je pri več kot 190 km/h spustila volan in vožnjo prepustila bogu

Avto tech
Avantura brez meja

Avantura brez meja

Promocijska vsebina
Vse, kar si želi...

Avto tech
Ozimnica...

Ozimnica...

Za težave z avtomobilom so lahko krivi tudi – orehi.

Avto tech
Vozniki rallyja zavirajo z levo nogo...

Vozniki rallyja zavirajo z levo nogo...

V avtošoli so vas učili, da je leva noga namenjena izključno sklopki. A če vozite rally, to ne velja, s...

Avto tech
Bi si takega voznika želeli na cesti?

Bi si takega voznika želeli na cesti?

Je lahko nekdo dober in varen voznik, če »pade« teorijo 157-krat?

Avto tech
Servis? Ne, zavarovalnica!

Servis? Ne, zavarovalnica!

Nadomestno vozilo iz naslova avtomobilske odgovornosti je dolžna zagotoviti zavarovalnica

Avto tech
Strašljiv »udeleženec« jutranje konice...

Strašljiv »udeleženec« jutranje konice...

Takšnega »vozila« si vsekakor ne želimo srečati v jutranji prometni konici.