Sliši se res fascinantno, si pa je vse skupaj malce težko predstavljati. Če ste kdaj sedeli v najhitrejši oziroma najbolj poskočni Tesli mogoče veste, kaj pomeni 2,3 sekunde od 0 do 100 km/h, kaj pomeni 0,956 pa…
Seveda takšnega rekorda ne more doseči kar vsako vozilo. Gre za »sfriziran«, le 140 kilogramov težak go-kart, ki so ga opremili z elektromotorji, ki na njegova kolesa prenesejo 240 kW oziroma »po naše« 326 konjskih sil. To v praksi pomeni, da je razmerje med močjo in težo praznega vozila kar 1,71 kW/kg. Za primerjavo – dirkalniki F1 imajo to razmerje malce čez 1.
A moč je le en del sestavljanke. Drugi, vsaj tako pomemben, če ne bolj, je seveda oprijem. Če bi ta bil pri startu tak, kot je pri 130 km/h, bi bolidi Formule 1 dosegli 100 km/h v manj kot sekundi, kar pa so več ali manj le sanje. No, te so »uresničili« študenti AMZ, ki so se zadeve lotili zelo pragmatično – v mini dirkalnik so vgradili ventilator, ki izpod avtomobila odsesava zrak in ga s tem »lepi« na podlago.
Kombinacija zmogljivega motorja, močnega »sesalnika« in lahke, a spretne voznice Kate Maggetti, se je očitno izkazala za zmagovalno, saj je Mythen, kot se imenuje dirkalnik, dosegel 100 km/h po vsega 12,3 metrih, kar so potrdili tudi predstavniki Gunessove knjige rekordov.
Se bodo v Stuttgartu odzvali? Zaenkrat je vse tiho....
Vir: ETH Zurich