Najnevarnejši serijski avto

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 24. 01. 2024 05:49:00, Kategorija: Avto tech

Kljub oznaki »eno najbolj nesmiselnih vozil na svetu« je Hélica dobila dovoljenje za cestno vožnjo.

Najnevarnejši serijski avto
Pisalo se je leto 1909, ko je Marcel Leyat, inženir iz mesteca Die (?) na jugovzhodu Francije razvil in izdelal svoje prvo letalo. In potem mu je zmanjkalo denarja, vojska, ki je nadzirala tedanjo letalsko industrijo pa za njegovo znanje ni pokazala zanimanja, tako da je možak moral letalske sanje dati na stranski tir. A ne popolnoma, saj se je preusmeril v nekaj, čemur je rekel »letalo brez kril« ali po domače – propelerski avtomobil. Menil je, da bi aerodinamični principi, ki omogočajo letalu leteti, bili uporabni tudi pri cestnih vozilih, ki bi, po njegovih izračunih, na ta način postala hitrejša in porabila manj goriva.

In ga je izdelal. Za razvoj je sicer potreboval pet let in precejšnjo vsoto denarja, a ker je bila pariška elita v tistem času obsedena s hitrostjo, finance očitno niso bile problem. Leyat je svoje vozilo, imenoval Hélica oziroma Helicycle (iz gršega helix – spirala), narejeno pa je bilo, no ja, precej grozljivo. Karoserija vozila je imelo obliko kapljice, izdelana pa je bila, da bi bilo vozilo kar najlažje, iz vezanega lesa. Hélica je imela na prednji strani nameščen 1,5-metrski propeler, pričvrščen na fiksni aluminijasti kolesi, krmilila pa se je preko zadnjega kolesa. Najprej enega, kasnejši model pa je imel tudi zadaj dve.

Kot lahko vidite na zgornjem posnetku iz leta 1920, je ta 250-kilogramski avtomobil dejansko vozil, še več, Leyatu je uspelo celo pridobiti dovoljenje za javno cestno vožnjo in celo za serijsko proizvodnjo. Slednja je dejansko tudi »stekla«, izdelanih je bilo 30 avtomobilov, prodanih 23 (do danes sta se obdržala dva), nato pa je javnost ugotovila, da je stvar prenevarna, preglasna, prehitra pre… Skratka ne vsota ampak produkt nevarnosti… Da bi nekdo s takšnim vozilom dirkal po cesti 170 km/h, si niti sedaj ne moremo predstavljati, kaj šele pariška elita pred skoraj 100 leti.

Hélica sicer ni bil ravno dolgoživ avtomobil, se pa lahko ponaša z nazivom »prvi in edini serijski propelerski avtomobil na svetu«. Tudi to je nekaj…

Da bi dobili boljši občutek, kako je bilo potovati s Hélico, so oglejte spodnji video, v katerem se avtor popelje z rekonstruirano različico avtomobila.

Vir: Helica, slike: Jorbasa Fotografie/Flickr/Creative Commons, YouTube/British Pathé, Rama/Creative Commons

preberite še to

Avto tech
Bolj zelena električna vozila...

Bolj zelena električna vozila...

Grafenov oksid je vsestranski nanomaterial, ki se uporablja v različnih panogah, vključno z električnimi vozil...

Avto tech
Snežne verige kar del kolesa? Zakaj pa ne…

Snežne verige kar del kolesa? Zakaj pa ne…

Nič več mokrih kolen, razmočenih čevljev ali zmrzujočih prstov.

Avto tech
Vsa čast Henryju!

Vsa čast Henryju!

Če ga ne bi bilo, bi jo voznica precej huje odnesla…

Avto tech
Ko tekmujejo - križišča

Ko tekmujejo - križišča

Nekdo je opravil simulacijo 30 različnih vrst križišč z namenom ugotavljanja pretočnosti. Vse skupaj je...

Avto tech
So prihodnost mestnega prometa tekoči trakovi?

So prihodnost mestnega prometa tekoči trakovi?

Kar zdaj najdemo več ali manj le na letališčih, bi lahko bil začetek mest brez avtomobilov.

Avto tech
Čudne nesreče

Čudne nesreče

Tako so videti prometne nesreče, če se jim odstrani enega od udeležencev.

Avto tech
Renault 5 E-Tech electric

Renault 5 E-Tech electric

Promocijska vsebina
Od klasike do prihodnosti električne mobilnosti.

Avto tech
Ne tako majhna, pa vendar zelo okretna

Ne tako majhna, pa vendar zelo okretna

Bi tole idejo počitniške prikolice iz leta 1974 veljalo obuditi?

Avto tech
Je rumena prekratka?

Je rumena prekratka?

Se tudi vam zgodi, da na semaforju niste prepričani ali naj zavirate ali pospešite?

Avto tech
Je širjenje avtocest res potrebno?

Je širjenje avtocest res potrebno?

Ponekod se je izkazalo, da jih je celo bolje odstraniti...

Avto tech
Dušik ali zrak?

Dušik ali zrak?

Nekateri avtomobilske pnevmatike namesto z zrakom polnijo z dušikom. Zakaj? Zato!

Avto tech
Ni za slabe želodce

Ni za slabe želodce

Če vam na tej cesti ne bo slabo, vam ne bo nikjer…