Kmalu 100% e-mobilnost v podjetjih?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 16. 12. 2020 05:12:00, Kategorija: Avto tech

Končni cilj prehoda na 100% e-mobilnost je na dosegu roke. In ni tako draga, kot nekateri mislijo...

Kmalu 100% e-mobilnost v podjetjih?
Med vožnjo po naših cestah mogoče resda ne dobimo tega vtisa, toda tudi v Sloveniji je vedno več podjetij, v katerih električna vozila predstavljajo tudi 70 in več odstotkov voznega parka. Če jih vprašate, kaj so njihovi motivi za prehod, lahko odgovore strnemo v nekaj točk:
  • Celotni stroški nakupa, uporabe in vzdrževanja električnih vozil (EV) so nižji kot pri primerljivih vozilih z motorji na notranje izgorevanje (ICE-internal combustion engine),
  • Če polnimo EV na solarni elektrarni v samooskrbni shemi, se vozimo brezplačno,
  • Uporabniške izkušnje in vozne lastnost EV izstopajo v primerjavi z ICE. Zaposleni jih radi vozijo  in nemalokrat tudi svoja zasebna vozila zamenjajo za EV,
  • Pozitiven vpliv na okolje,
  • Subvencija EKO sklada 6.000 EUR za fizične osebe in do 6.000 EUR za pravne osebe v skladu s pogoji Eko sklada RS, 
  • Boniteta 0,3% za električna vozila, če vozijo zaposleni službeni avto v zasebne namene. Za klasična vozila je ta 1,5% nabavne vrednosti.
V Evropi zaznavamo trende rasti prodaje EV, kljub upadu celotnega avtomobilskega trga. V tem pogledu Slovenija ni nobena izjema in z določenim zamikom sledi razvitejšim trgom. Z letom 2021 lahko pričakujemo dodatno spodbudo prodaji, saj prehajamo na obdavčitev vozil glede na emisije, pri čemer EV seveda ne bodo obdavčena.

Vse skupaj se sliši zelo lepo, a prehod na e-mobilnost ni brez izzivov. Pomembno vprašanje, ki se zastavlja z vidika podjetij je, kako rešiti množično e-mobilnost skoncentrirano na enem odjemnem mestu, torej takrat, ko je veliko vozil hkrati priključenih na polnilne postaje. Recimo v nočnem času, ko je potrebno napolniti baterije vseh avtomobilov v voznem parku ali pa čez dan, ko polnjenje električnih vozil zaposlenih predstavlja dodatno obremenitev običajni porabi v delovnem procesu. Težavo je seveda mogoče odpraviti s povečanjem priključne moči omrežja, vendar je ta rešitev stroškovno precej draga.

Druga, precej bolj smotrna rešitev priklopa e-polnilnic je optimizacija stroškov z uporabo sistema delitve priključne moči (Load Management System - LMS). Enega takšnih sistemov v svoji ponudbi polnilnic ponuja podjetje Energija plus. V sodelovanju s partnerskim podjetjem Schneider Electric ponujajo rešitev, ki vključuje tako statični kot dinamični sistem delitve.. In kaj to pomeni?

V primeru statičnega deljenja priključne moči se moči objekta in polnilnih postaj predvidijo kot statične vrednosti, kar zagotavlja tako objektu kot polnilni postaji maksimalno razpoložljivo skupno moč sistema. Rešitev je  cenejša in primerna za objekte, kjer ni potrebe po izrabi maksimalne dovodne moči v vsakem trenutku.

Statični LMS:


Če želimo maksimizirati porabo tako objekta kot polnilnic v vsakem trenutku, uporabimo dinamični LMS, kjer se priključna moč sproti prilagaja tako, da je enakomerno razporejena vsem vozilom, ki se polnijo, vsa vozila pa se polnijo z največjo trenutno razpoložljivo močjo.

Dinamični LMS:

Statični ali dinamični LMS deluje v kombinaciji s polnilnicami Schneider Electric Smart Wallbox, kjer je možno priklopiti od 5, 15, 50, 100 pa vse do 1000 polnilnih postaj. V Sloveniji se danes pri novogradnjah že srečujemo z večjim številom polnilnic na enem mestu (100+) in jih je praktično nemogoče priklopiti direktno brez pametnih omejevalnih sistemov, ki zagotavljajo nemoteno oskrbo pri optimalnih stroških.

Dinamični ali statični LMS predstavljata vmesno rešitev med direktnim priklopom polnilnic brez omejitev na eni in sistemi, ki zahtevajo dodatno baterijo, s katero seveda sežemo v čisto drug cenovni razred, na drugi strani. Gre za priklop večjega števila polnilnic, kjer čim krajši čas polnjenja ni na prvem mestu (primerno za podjetja, trgovske centre, javna parkirišča, garažne hiše, hotele itn).

Linija polnilnih sistemov Schneider Electric:


Če povzamemo najpomembnejše elemente, ki jih mora združevati kakovosten polnilni sistem za podjetja:
  • Pametne električne polnilnice, ki jih je mogoče statično ali dinamično prilagajati porabi (standard OCPP 1.6 naprej),
  • Združljivost in nadgradljivost sistema s sistemi nadzora porabe (LMS-load management system),
  • Združljivost z zalednimi sistemi v oblaku, ki zagotavljajo analitiko, zaračunavanje, uporabo aplikacij (Android, iOS), možnost roaminga…,
  • Visoko kakovost opreme primerne za množično rabo in nizkimi stroški obratovanja in vzdrževanja,
  • Postopno etapno rast,
  • Združljivost z opremo pametnih zgradb.
V kolikor smo v vas vzbudili zanimanje po prihodnosti, jih lahko kontaktirate na tel. 02/ 22 00 379 ali elektronski naslov emobilnost@energijaplus.si in kot specialisti za integracijo celotnih sistemov vam bodo pomagali do celotne rešitve na področju E-mobilnosti. 

Kaj pa avtomobil?
Ker se s 1. januarjem 2021 ukinja obdavčitev električnih avtomobilov, bodo ti posledično nekoliko cenejši in zato tako podjetjem kot posameznikom bolj zanimivi. Podjetje Energija plus je zato pripravilo poseben popust pri nakupu sončne elektrarne in/ali hišne polnilnice, ki ga boste deležni vsi kupci ta trenutek enega najbolj zanimivih električnih avtomobilov – MG ZS EV, za katerega vam slovenski zastopnmik ponuja še 50% popusta pri kasko zavarovanju.

In s čem se ponaša MG ZS EV? Gre za povsem električnega športnega terenca (SUV), katerega baterija kapacitete 44,5 kWh ob porabi 186 Wh/km nudi doseg do 335 km (NEDC) oziroma 263 km (WLTP). S hitrim enosmernim polnjenjem bo baterija od 0 do 80% polna v vsega 40 minutah, z izmeničnim tokom pa jo boste »do vrha« napolnili v 7,5 ure. Na voljo je v dveh modelih (Comfort in Luxury) in petih barvah, proizvajalec pa na vozilo nudi 5 let ali 150.000 km garancije na vozilo, 8 let ali 150.000 km na baterijo, 10 let na prerjavenje.

Pri vsem skupaj je izredno zanimiva tudi cena. Maloprodajna cena z vključenim DDV-jem in odšteto subvencijo ter dodatnim popustom 1.500 € znaša za model MG ZS EV COMFORT 26.790,00 €, za model MG ZS EV LUXURY pa 28.290,00 €. Tako velikega športnega terenca za takšno ceno za trenutek ne prodaja nihče. In če vemo, da gre za skoraj 100 let staro priznano britansko blagovno znamko… Več o MG ZS EV lahko najdete na tem naslovu.


Vir: Energija Plus

preberite še to

Avto tech
Bodo rotacijski motorji doživeli preporod?

Bodo rotacijski motorji doživeli preporod?

Kompaktni Wanklov motor z izjemnim razmerjem med močjo in težo

Avto tech
Če zgori bencinska črpalka, je bencin še na voljo?
Avto tech
Kako pa je to preživel?

Kako pa je to preživel?

Voznik tega avtomobila je imel vso srečo, ki obstaja na svetu…

Avto tech
So krive lutke?

So krive lutke?

Ali ženske pogosteje umirajo v prometnih nesrečah zaradi – napačnih lutk?

Avto tech
Najboljše iz obeh svetov

Najboljše iz obeh svetov

Promocijska vsebina
Novi priključni...

Avto tech
S katerim organom pa ta razmišlja?

S katerim organom pa ta razmišlja?

Električni skiroji so sicer zanimiv način prevoza, a vsemogoči niso…

Avto tech
Je to baterijska revolucija, ki smo jo čakali?

Je to baterijska revolucija, ki smo jo čakali?

Litij-žveplo – je to prihodnost avtomobilske baterijske tehnologije ali še en »modni krik&l...

Avto tech
Hitrejše postavljanje in odstranjevanje zapor

Hitrejše postavljanje in odstranjevanje zapor

Namesto ročnega postavljanja stožcev bi naši darsovci lahko omislili kaj takega.

Avto tech
In mi se pritožujemo!

In mi se pritožujemo!

Vsaka zima na cestah pusti udarne luknje, nad katerimi bentimo. In kaj naj rečejo tile Američani?

Avto tech
Bog ni dober voznik

Bog ni dober voznik

Ženska je pri več kot 190 km/h spustila volan in vožnjo prepustila bogu

Avto tech
Avantura brez meja

Avantura brez meja

Promocijska vsebina
Vse, kar si želi...

Avto tech
Ozimnica...

Ozimnica...

Za težave z avtomobilom so lahko krivi tudi – orehi.