Že letos bo uradno predstavljen VW ID.2all, katerega osnovni model bo stal manj kot 25.000 evrov. Na trgu bo v večjih količinah na voljo šele v začetku leta 2026. Volkswagen si bo vzel še eno leto časa za razvoj manjšega električnega modela, ki bo imel začetno ceno okoli 20.000 evrov. Thomas Schäfer, izvršni direktor znamke Volkswagen, obljublja »dostopen, visokokakovosten in donosen električni Volkswagen iz Evrope za Evropo«. To naj bi bila »liga prvakov v avtomobilski industriji«.

Nižanje stroškov. Skupaj z modelom ID.2all bo novi avtomobil del nove družine električnih mestnih vozil, ki bo razvita pod okriljem skupine Core v koncernu Volkswagen. Da bi dosegli te cene, bo Volkswagen moral sprejeti določene kompromise, ki jih za zdaj še ne razkrivajo. Jasno pa je, da koncern računa na nadaljnje zniževanje proizvodnih stroškov baterij. Omenjena dva mestna avtomobila bosta z visoko verjetnostjo opremljena z litij-železo-fosfatnimi (LFP) baterijami, katerih energijska kapaciteta bo ustrezala minimalnim pričakovanjem večine kupcev.
LFP-baterije imajo v primerjavi z nikelj-mangan-kobalt (NMC) baterijami prednost v ceni. Kljub temu bo njihova kapaciteta najverjetneje omejena. Pri serijskem modelu pričakujemo osnovno različico s kapaciteto 40 kWh in zmogljivejše modele s 50 do 60 kWh. Podobno pot trenutno ubirajo tudi Stellantis in Mini. Konkurenčna podjetja skrbno spremljajo, kako bodo kupci sprejeli te rešitve.
Golf in T-Roc kot električna avtomobila. Proizvodnja naslednje generacije Golfa bo preseljena v Mehiko. Z zmogljivostmi, ki se bodo tako sprostile v tovarni v Wolfsburgu, želi Volkswagen zapolniti proizvodnjo prihajajočega električnega VW Golfa, zasnovanega na platformi Scalable Systems Platform (SSP), ter električne različice modela T-Roc. Po navedbah Volkswagna bo letna proizvodnja dosegla 500.000 vozil. Wolfsburg naj bi postal »prestolnica nove popolnoma električne kompaktne avtomobilske klase«, je poudaril Schäfer.
Pod oznako SSP pri Volkswagnu trenutno nastaja nova generacija popolnoma električne, digitalizirane in prilagodljive mehatronične platforme, ki temelji na enotni programski arhitekturi. Pri tem sodelujejo z novim partnerjem Rivian.
Dohiteti, napasti, voditi. Do leta 2030 želi Volkswagen izvesti tridelni načrt. Prvi cilj je »dohiteti« konkurenco – povečati konkurenčnost, znižati stroške in povečati dobiček na vozilo. Obenem naj bi obstoječo paleto modelov »ciljno razširili«. To verjetno pomeni, da bodo pri Volkswagnu analizirali tržne niše, predvsem v segmentu SUV-jev.
Druga faza nosi ime »napasti«. V naslednjih dveh letih bo Volkswagen predstavil devet novih modelov, pri čemer bosta omenjena majhna električna avtomobila igrala ključno vlogo. Možno je, da bo povpraševanje podobno kot pri modelu e-Up, ki je bil s polno opremo prodajan za 30.000 evrov – kar je bilo izvedljivo predvsem zaradi pomanjkanja konkurence. Dobro zasnovan mali avtomobil z zadostnim dosegom in brez nepotrebnih dodatkov bi lahko na trgu dosegel velik uspeh.
V tretji fazi želi Volkswagen »voditi«. Cilj je postati tehnološko vodilna znamka v množičnem segmentu in postaviti nove standarde za mobilnost po vsem svetu. Čeprav podrobnosti niso navedene, bo to verjetno vključevalo vsaj tri ključna področja. Prvič, Volkswagen mora izboljšati tehnologijo baterij in polnjenja, če želi povečati delež električnih avtomobilov v tem segmentu. To je ključno za uspeh na kitajskem trgu ter za izpolnjevanje evropskih zahtev glede emisij CO₂.
Drugo pomembno področje je informacijsko-razvedrilni sistem, ki ima večjo vlogo na kitajskem trgu kot v Evropi. Tretje ključno področje pa je razvoj avtonomne vožnje, kjer Volkswagen pozorno spremlja trende.
Visoki cilji. Že samo na teh treh ključnih področjih, kjer se tehnologija hitro razvija, je napoved tehnološkega vodstva izjemno ambiciozna. Da bi dosegli te cilje, bo moral koncern bistveno poseči v notranje strukture, predvsem zato, da bo lahko hitreje odziven na spremembe. Če bo hkrati uspel ohraniti zaupanje obstoječih kupcev, bi lahko ta strategija delovala. Na koncu ostaja še upanje za zaposlene v Volkswagnu, da so se vodilni iz napak pri lansiranju modela ID.3 kaj naučili.
Vir: VW