Električni Volkswagen za manj kot 20.000 evrov?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 14. 02. 2025 06:04:00, Kategorija: Avto tech

Volkswagen je predtavil načrte za prihodnost, kjer bodo ključno vlogo igrali majhni električni avtomobili.

Električni Volkswagen za manj kot 20.000 evrov?
V preteklih mesecih so pri Volkswagnu prevladovale slabe napovedi. Na zboru zaposlenih želi vodstvo koncerna zdaj ubrati strategijo pobega naprej. Predstavljen je bil tridelni načrt, ki naj bi največjega evropskega proizvajalca avtomobilov dolgoročno vrnil na pot uspeha. Pri tem imajo novo razviti električni avtomobili osrednjo vlogo.

Že letos bo uradno predstavljen VW ID.2all, katerega osnovni model bo stal manj kot 25.000 evrov. Na trgu bo v večjih količinah na voljo šele v začetku leta 2026. Volkswagen si bo vzel še eno leto časa za razvoj manjšega električnega modela, ki bo imel začetno ceno okoli 20.000 evrov. Thomas Schäfer, izvršni direktor znamke Volkswagen, obljublja »dostopen, visokokakovosten in donosen električni Volkswagen iz Evrope za Evropo«. To naj bi bila »liga prvakov v avtomobilski industriji«.

Nižanje stroškov. Skupaj z modelom ID.2all bo novi avtomobil del nove družine električnih mestnih vozil, ki bo razvita pod okriljem skupine Core v koncernu Volkswagen. Da bi dosegli te cene, bo Volkswagen moral sprejeti določene kompromise, ki jih za zdaj še ne razkrivajo. Jasno pa je, da koncern računa na nadaljnje zniževanje proizvodnih stroškov baterij. Omenjena dva mestna avtomobila bosta z visoko verjetnostjo opremljena z litij-železo-fosfatnimi (LFP) baterijami, katerih energijska kapaciteta bo ustrezala minimalnim pričakovanjem večine kupcev.

LFP-baterije imajo v primerjavi z nikelj-mangan-kobalt (NMC) baterijami prednost v ceni. Kljub temu bo njihova kapaciteta najverjetneje omejena. Pri serijskem modelu pričakujemo osnovno različico s kapaciteto 40 kWh in zmogljivejše modele s 50 do 60 kWh. Podobno pot trenutno ubirajo tudi Stellantis in Mini. Konkurenčna podjetja skrbno spremljajo, kako bodo kupci sprejeli te rešitve.

Golf in T-Roc kot električna avtomobila. Proizvodnja naslednje generacije Golfa bo preseljena v Mehiko. Z zmogljivostmi, ki se bodo tako sprostile v tovarni v Wolfsburgu, želi Volkswagen zapolniti proizvodnjo prihajajočega električnega VW Golfa, zasnovanega na platformi Scalable Systems Platform (SSP), ter električne različice modela T-Roc. Po navedbah Volkswagna bo letna proizvodnja dosegla 500.000 vozil. Wolfsburg naj bi postal »prestolnica nove popolnoma električne kompaktne avtomobilske klase«, je poudaril Schäfer.

Pod oznako SSP pri Volkswagnu trenutno nastaja nova generacija popolnoma električne, digitalizirane in prilagodljive mehatronične platforme, ki temelji na enotni programski arhitekturi. Pri tem sodelujejo z novim partnerjem Rivian.

Dohiteti, napasti, voditi. Do leta 2030 želi Volkswagen izvesti tridelni načrt. Prvi cilj je »dohiteti« konkurenco – povečati konkurenčnost, znižati stroške in povečati dobiček na vozilo. Obenem naj bi obstoječo paleto modelov »ciljno razširili«. To verjetno pomeni, da bodo pri Volkswagnu analizirali tržne niše, predvsem v segmentu SUV-jev.

Druga faza nosi ime »napasti«. V naslednjih dveh letih bo Volkswagen predstavil devet novih modelov, pri čemer bosta omenjena majhna električna avtomobila igrala ključno vlogo. Možno je, da bo povpraševanje podobno kot pri modelu e-Up, ki je bil s polno opremo prodajan za 30.000 evrov – kar je bilo izvedljivo predvsem zaradi pomanjkanja konkurence. Dobro zasnovan mali avtomobil z zadostnim dosegom in brez nepotrebnih dodatkov bi lahko na trgu dosegel velik uspeh.

V tretji fazi želi Volkswagen »voditi«. Cilj je postati tehnološko vodilna znamka v množičnem segmentu in postaviti nove standarde za mobilnost po vsem svetu. Čeprav podrobnosti niso navedene, bo to verjetno vključevalo vsaj tri ključna področja. Prvič, Volkswagen mora izboljšati tehnologijo baterij in polnjenja, če želi povečati delež električnih avtomobilov v tem segmentu. To je ključno za uspeh na kitajskem trgu ter za izpolnjevanje evropskih zahtev glede emisij CO₂.

Drugo pomembno področje je informacijsko-razvedrilni sistem, ki ima večjo vlogo na kitajskem trgu kot v Evropi. Tretje ključno področje pa je razvoj avtonomne vožnje, kjer Volkswagen pozorno spremlja trende.

Visoki cilji. Že samo na teh treh ključnih področjih, kjer se tehnologija hitro razvija, je napoved tehnološkega vodstva izjemno ambiciozna. Da bi dosegli te cilje, bo moral koncern bistveno poseči v notranje strukture, predvsem zato, da bo lahko hitreje odziven na spremembe. Če bo hkrati uspel ohraniti zaupanje obstoječih kupcev, bi lahko ta strategija delovala. Na koncu ostaja še upanje za zaposlene v Volkswagnu, da so se vodilni iz napak pri lansiranju modela ID.3 kaj naučili.

Vir: VW

preberite še to

Avto tech
Dušik ali zrak?

Dušik ali zrak?

Nekateri avtomobilske pnevmatike namesto z zrakom polnijo z dušikom. Zakaj? Zato!

Avto tech
Ni za slabe želodce

Ni za slabe želodce

Če vam na tej cesti ne bo slabo, vam ne bo nikjer…

Avto tech
Električni Volkswagen za manj kot 20.000 evrov?

Električni Volkswagen za manj kot 20.000 evrov?

Volkswagen je predtavil načrte za prihodnost, kjer bodo ključno vlogo igrali majhni električni avtomobili.

Avto tech
Neeee, no…

Neeee, no…

Niti zamisliti si nočemo,  kako se je revež počutil…

Avto tech
Najgrši avtomobil na svetu?

Najgrši avtomobil na svetu?

Nov prototip ruskega električnega vozila Amber Yantar je bil zaradi svoje nenavadne in neprivlačne oblike razg...

Avto tech
Ročna zavora ima svoj namen...

Ročna zavora ima svoj namen...

...eden je recimo preprečevanje česa takega...

Avto tech
Malce preveč »momenta«...

Malce preveč »momenta«...

Kako popraviti zvito gred krmila? Tako vsekakor ne…

Avto tech
Je šlo na potep

Je šlo na potep

Kolesu tovornjaka je bilo dovolj monotonih potovanj s »težkimi bremeni na hrbtu«… In je &sc...

Avto tech
Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Ford je pred časom vložil patentno prijavo za tehnologijo, ki nevtralizira vonj novega avtomobila.

Avto tech
Bi zaupali svojo varnost umetni inteligenci?

Bi zaupali svojo varnost umetni inteligenci?

Pametna motoristična čelada, ki s pomočjo umetne inteligence odpravlja mrtve kote.

Avto tech
5 sekund do skoraj 500 km/h... po cesti...

5 sekund do skoraj 500 km/h... po cesti...

Avtomobil (če mu lahko tako reče), ki 400 metrov prevozi v petih sekundah in doseže skoraj 500 km/h.

Avto tech
Kdo je pravi krivec?

Kdo je pravi krivec?

Nesreča, v kateri je Lamborghini dobil »brco v rit«, ni takšna, kot je videti na prvi pogle...