Soli za taljenje ledu na osnovi kloridov, ki se trenutno uporabljajo na cestah, lahko škodujejo okolju, ko z asfalta stečejo v bližnje vodotoke, poleg tega pa tudi degradirajo asfalt, povzročajo rjavenje avtomobilov in še kaj, vse skupaj pa je še bolj problematično zato, ker jih je treba vedno znova in z nova uporabljati, saj je njihovo delovanje relativno kratkotrajno.
Znanstveniki s kitajske univerze za znanost in tehnologijo Hebei in še nekaterih drugih ustanov so se odločili te pomanjkljivosti odpraviti. V prvi fazi so razvili sol na osnovi acetatov, ki ne vsebuje kloridov in je zato okolju bistveno bolj prijazna, poleg tega pa je manj jedka za jeklo in druge materiale ter deluje pri nižjih temperaturah. V drugi fazi so to sol zmešali s površinsko aktivno snovjo, silicijevim dioksidom, natrijevim bikarbonatom in žlindro iz plavža (ki so jo uporabljali tudi v betonu, odpornem proti soli) in vse skupaj zmleli v fin prah. Delce tega prahu so nato prevlekli z raztopino polimera, tako da so nastale mikrokapsule, ki so jih nato vmešali v asfaltno zmes.
Ko so ta asfalt preizkusili na izvozu z avtoceste, so ugotovili, da ne le neprekinjeno topi sneg, ki pade nanj, temveč tudi zniža točko zmrzovanja vode z 0 °C na -21 °C, laboratorijski testi pa kažejo, da bi 5 cm debela asfaltna prevleka sproščala kapsule soli in ohranjala cesto čisto še sedem do osem let.
Študija je bila nedavno objavljena v reviji ACS Omega.
Vir: American Chemical Society