Kip svobode je izdelal francoski kipar in slikar Frédéric Auguste Bartholdi (1834 – 1904). Projekt kot tak je potekal v več fazah. V prvi je izdelal 1,2 metra visok osnutek iz gline, nato 2,4 metre visoko »nadaljevanje« iz mavca, ki je nato preraslo v 10 metrov visok mavčni kip, v vsaki fazi pa je avtor dodajal in dodeloval nove podrobnosti. Ki polne velikosti nikoli ni stal v Franciji, saj je b ila delavnica, kjer je nastajal, premajhna, zato so ga izdelovali po delih s pomočjo tehnike, imenovane repoussé. Ta temelji na tem, da se po konturah mavčnega kipa izdela kalup, v katerega se nato vstavi bakrena plošča in s kladivi oblikuje tako, da se prilega kalupu, nato pa ojača z železnimi trakovi. Da, zunanjost kipa je izdelana iz bakra, točneje 2,4 milimetre debelih bakrenih plošč, zato je po nekaj letih na prostem pozelenel.
Ker bakrene plošče, tudi če so ojačane s trakovi, ne bi mogle nositi same sebe, je bilo treba izdelati podporno oziroma nosilno strukturo. To je zasnoval Gustave Eiffel (1832 – 1923), prav tisti Eiffel, ki je nekaj let kasneje delal na znanem stolpu, po katerem ta nosi svoje ime. Znani inženir je za notranjost kipa zasnoval poseben stolp, pilon, na katerega je nameščen podporni okvir, ki ustreza konturam kipa. Ko je bil kip gotov, so ga razstavili na 350 delov, ga z ladjo prepeljali na otok Bedloe, kot se je takrat imenoval (v Liberty Island so ga preimenovali kasneje) in ga v štirih mesecih sestavili na podnožju, ki so ga vnaprej pripravili Američani.
Obiskovalci so včasih lahko splezali čisto do vrha Kipa svobode, torej na razgledni balkon na bakli, a leta 1916 je v newyorškem pristanišču prišlo do močne ekpslozije, v kateri je šrapnel poškodoval roko kipa do te mere, da do bakle, razen vzdrževalcem, ni več dovoljeno plezati. Plezati? Da saj do tja vodi le lestev. Je pa mogoče priti do razgledne ploščadi v kroni, do katere vodijo dokaj strme stopnice v obliki dvojne vijačnice – po eni strani se vzpenjate, po drugi spuščate, vendar se morate za ta vzpon prijaviti kar precej pred obiskom in zanj plačati posebno (seveda dražjo) karto. Kako je vse skupaj videti od znotraj, pa si lahko ogledate v spodnjem videu…
Vir: Jared Owen/YouTube