Novi Passat Variant bo svetovno premiero doživel konec avgusta. Že pred tem pa znamka Volkswagen objavlja prve podrobnosti o naslednji generaciji Passata. Novi model je opremljen s številnimi inovacijami, kot so denimo intuitivni koncept prikazov in upravljalnih elementov, kakovostna notranjost, nov sistem dinamičnega uravnavanja podvozja, sedeži na ravni višjega avtomobilskega razreda in priključnohibridni pogonski sklopi z električnim dosegom do 100 kilo¬met¬rov. Novi Passat Variant bo na trg prišel v prvem četrtletju 2024. To je že deveta generacija enega najuspešnejših avtomobilov srednjega razreda na svetu z več kot 50-letno zgodovino in več kot 30 milijoni prodanih vozil.
Volkswagen je pri razvoju novega Passata Varianta v celoti izkoristil potencial nove razvojne stopnje prečne modularne platforme, na kratko imenovane MQB evo.
Kai Grünitz, član uprave znamke, direktor tehničnega razvoja: "
Pri novem Passatu smo velik poudarek namenili visoki ravni udobja pri vožnji in na potovanjih, ki ga bodo stranke neposredno občutile. To med drugim zagotavljata povečana medosna razdalja in novi sistem dinamičnega uravnavanja podvozja z dvoventilskimi blažilniki. Poleg tega naš novi koncept prikazov in upravljalnih elementov omogoča zelo intuitivno uporabo. Masažni sedeži s funkcijo klimatiziranja pričajo o naših ambicijah po prestižni kakovosti notranje opreme."
Notranja arhitektura je bila oblikovana in zasnovana na novo. Visokokakovostni materiali in učinkovita zvočna izolacija so vrednost in udobje vozila povzdignili na nov nivo. Po želji bodo na voljo sprednji sedeži ergoActive, ki so opremljeni z električnim nastavljanjem (do 14-smernim, odvisno od modela in opreme) ter različno konfiguriranimi funkcijami masaže in klimatiziranja.
Nov koncept prikazov in upravljalnih elementov. Z novo arhitekturo notranjosti Passata Varianta so bile sistematično upoštevane povratne informacije Volkswagno¬vih strank. Cilj: čim bolj intuitivno upravljanje. Passat Variant bo zato na trg prišel z novo razvitim kombiniranim instrumentom in novim infotainment sistemom. Zaslon novega serijskega infotainment sistema meri 32 cm (12,9 palca). Opcijsko oz. glede na opremo bo na voljo tudi nov zaslon z diagonalo 38 cm (15 palcev). Pod zaslonom infotainment sistema so osvetljeni drsniki na dotik; z njimi lahko nastavljate funkcije, kot sta notranja temperatura in glasnost. Poleg tega bo Volkswagen ponudil nov opcijski projicirni sistem, ki informacije projicira na vetrobransko steklo in s tem v virtualni prostor pred vozilom. In še: na večfunkcijskem volanu bodo ponovno gumbi za še lažje upravljanje.
Več prostora na zadnjih sedežih. Novi Passat Variant je bistveno večji od svojega predhodnika. Zaradi nove dolžine (dodatnih 14 centimetrov) je prostor za noge večji za 5 centimetrov. Tudi prostornina prtljažnika se je povečala, in sicer za 40 litrov na 690 litrov (če je prtljažnik naložen do višine naslonjal zadnjih sedežev) oz. za 140 litrov na 1.920 litrov (pri podrti zadnji sedežni klopi).
Novi DCC Pro in integracija upravitelja vozne dinamike. Številni posamični ukrepi izboljšujejo podvozje novega modela: povečana je togost geometrije kolesnega previsa in večja je prečna sila krmiljenja zadnje štirivodilne preme (večja stabilnost zadnje preme in s tem večja varnost vožnje), nova je nastavitev elektromehanskega krmiljenja, spremenjeni so stabilizatorji in blažilniki, tu so še prilagoditve različnih platišč. Poleg tega bolj neposreden prenos krmilne sile in podaljšana medosna razdalja pozitivno vplivata na vozne lastnosti Passata Varianta.
Volkswagen za svojo prodajno uspešnico ponuja tudi izpopolnjeno generacijo prilagodljivega podvozja: opcijski DCC Pro z 2-ventilskimi blažilniki. Ta sistem se ves čas odziva na lastnosti cestišča in vozne situacije, pri čemer upošteva parametre, kot so postopki krmiljenja, zaviranja in pospeševanja. V delčku sekunde se za vsako kolo izračuna idealno blaženje, ki se nato nastavi na blažilnikih. Voznik lahko delo¬vanje DCC individualno nastavi v razponu od zelo udobnega do zelo športnega. Skratka: več udobja in več dinamike.
Serijska oprema vključuje tudi upravitelja vozne dinamike – sistem iz sklopa MQB, ki je svojo premiero doživel v aktualnem Golfu GTI. Ta sistem upravlja funkcije elektron¬skih prečnih zapor diferenciala (XDS) in deleže prečne dinamike uravnavanih blažil¬ni¬kov pri opcijskem podvozju DCC Pro. Zaradi zavornih posegov, prilagojenih posamez¬nim kolesom, in spreminjanja togosti blažilnikov na posameznih kolesih so krmilne lastnosti vozila bolj nevtralne, stabilne, okretne in natančne.
Za močno osvetlitev cestišča. Za najvišje opremske izvedbe Passata Varianta bo na voljo nova generacija matričnih LED-žarometov IQ.LIGHT. V primerjavi s tistimi pri predhodniku so ti visokozmogljivi žarometi še bolj ploski in imajo nove visoko¬zmogljive dolge luči s svetlobnim snopom dolžine okrog 500 metrov. Na zadku ima novi model neprekinjen prečni LED-pas zadnjih luči.
TDI, TSI, eTSI in eHybrid. S platformo MQB evo bodo v novem Passatu Variantu lahko vgrajene različne vrste pogonskih sistemov. Tako bodo na voljo turbodizelski motorji (TDI), turbobencinski motorji (TSI), blagi hibridni turbobencinski motorji (eTSI) in priključnohibridni sistemi (eHybrid). Električni doseg novih priključnohibrid¬nih sistemov bo lahko v primerjavi s predhodnikom glede na opremo večji za do 100 kilometrov. Poleg tega bo v vseh različicah eHybrid hitrejše polnjenje z izmeničnim tokom (AC), prvič pa bo serijsko na voljo tudi hitro polnjenje z enosmernim tokom (DC). ▪